Wat eet jij dan "wel" niet ?

Wat eet jij dan "wel" niet ?
Regelmatig krijg ik cliënten op bezoek. Veelal met de vraag of ik ze kan helpen met het verlagen van het gewicht. 
Ik stel een aantal vragen rondom hun huidige voedingspatroon en laat ze vervolgens een 3 daags voedingsdagboek bijhouden. Op deze manier zijn ze wellicht iets meer bewust van wat ze eten, of toch niet ? Aan de hand daarvan maak ik een 0-meting. Hierin laat ik zwart op wit zien "wat ze nou ECHT eten!"

Mensen hebben vaak geen idee wat ze nou eten, hoeveel ze eten, hoeveel calorieën hun voeding bevat , maar vooral waar hun eten uit bestaat. 
Calorieën word soms nog wel eens naar gekeken maar lang niet altijd. Veel vrouwen hebben dan vooral op het oog om af te vallen en dat de calorieën vooral laag moeten zijn. 1200, 1100 calorieën  en soms nog minder word dan gegeten per dag. Behalen ze hun doel dan? Je en nee. Ja je kan in het begin afvallen op 1200 calorieën , maar op den duur raakt je lichaam er aan gewend en zie je geen resultaat meer. Nog wat minder calorieën gaan eten dan, dat is waar de meesten voor kiezen. Totdat ze steeds minder en minder gaan eten en op een punt komen dat het haast niet vol te houden is om zo weinig te blijven eten. Hier kom ik dan met mijn verhaal! Afvallen is niet voor nu en even en daarna weer verder met "gewoon eten". Althans niet als je het op die manier doet.

Door jou huidige voedingspatroon grondig te onderzoeken en de juiste vragen te stellen kom ik er achter wat nou echt werkt bij jou! Bij jou en alleen jou!! Voeding is iets heel persoonlijks. We reageren allemaal anders op voeding. Waar de een goed reageert op koolhydraten, kan de ander langer door op vetten of eiwitten. 
Afvallen vraagt dus meer dan alleen naar calorieën kijken als je langer plezier wilt hebben en houden in voeding en je doelen ook vast weet te houden nadat je ze behaald hebt. 
Dus onthoud goed: "Elk dieet werkt!" , maar is dit voor heel je leven vol te houden? 
Beter is om je levensstijl aan te passen met daarin "met plezier en naar smaak kunnen eten" en ook gewoon mee kunnen doen op sociale gelegenheden en toch jouw persoonlijke doelen behalen.
Dat is verandering van een levensstijl. Samen met jou zoek ik naar een passende levensstijl met persoonlijke voorkeuren wat betreft eten.

Dus zeg het maar wanneer beginnen we aan jou zoektocht ?

Als coach ben ik er altijd voor je.

Liefs Naïma