Hoe ik ooit begon

2012 was het  tijd voor een nieuwe uitdaging. Ik ging voor het eerst naar de sportschool. Samen met mijn zus hadden we ons ingeschreven. Ooh wat had ik er zin in. Gelijk al vanaf dag één fanatiek groot gebruiker van de cardio apparaten. Daar kon je immers meteen op zien hoeveel calorieën je wel niet verbrandde. Ik werd steeds fanatieker tot ergernis van mijn zus want die vond al die cardio maar te lang duren. Op den duur besloten we dan maar niet meer samen te gaan.

Ik begon met twee à drie keer in de week naar de sportschool gaan. Dit deed ik een half jaar. Na zes maanden consequent naar de sportschool te zijn geweest en op mijn eten letten – lees calorieën tellen – bekeek ik de resultaten. Ik was helemaal niet veel afgevallen. Wat een teleurstelling. Zo veel gesport en zo gezond gegeten, want dat deed ik echt. En nog niks… Ik ben naar de eigenaar van de sportschool gelopen en vertelde wat mij dwars zat. Hij had wel een idee en stuurde mij door naar een van zijn personal trainers.

 Krachttraining

Op een avond had ik mijn eerste afspraak met een personal trainer. Ik mocht kracht oefeningen gaan doen. Voor het eerst dumbbels  vasthouden en omhoog de lucht in, ehm ja bank drukken dus. Ik weet nog steeds dat mijn armen niet allebei mooi de lucht in gingen. En dat was nog maar met 3 kg. Werk aan de winkel dus.

Ik was ook met de krachttraining gelijk fanatiek. Ik ging steeds een stapje hoger met de gewichten. Op den duur wilde ik stoere dingen doen. Bankdrukken met stang, pull ups, squatten, opdrukken. Dit mocht ik samen met mijn trainer gaan doen. Hij vertelde mij dan dat ik op de knieën een push up mocht doen of pull ups met een bankje er onder. Maar zo trots als ik was negeerde ik zijn advies compleet. Ik wilde het meteen goed doen. Dan meer liever een paar keer op mijn bek gaan maar ik wilde in mijn ogen geen “Pussy workout”.

Ondertussen was ik in mijn vrije tijd al vaak op internet aan het snuffelen naar leuke en gezonde fitness recepten. Ook begon ik me meer te interesseren in sportvoeding en gezonde voeding wat naast het sporten hoort. Ik had in de tussentijd een Instagram account aangemaakt waarop ik fitness foto’s deelde van mijn gezonde zelf gemaakte creaties. Dit was zo leuk. In de tussentijd begon ik steeds meer te sporten, vijf of zes dagen en op den duur zeven dagen in de week.

   Gewichtsconsulent

Ik vond alles omtrent sporten en gezonde voeding zo leuk dat ik besloot om mijzelf om te laten scholen tot gewichtsconsulent. In 2016 ben ik aan het Hamel College begonnen en zat ik weer in de schoolbanken. Ik haalde de hoogste cijfers en deed altijd dingen extra. Zo leuk vond ik deze opleiding.

Ik sportte nog steeds elke  dag en leerde steeds meer bij over voeding en de combinatie van sport en voeding. Ik kreeg meer kennis en deze paste ik op mijzelf toe. Daar kwamen positieve resultaten uit. Nadat ik mijn diploma tot gewichtsconsulent heb gehaald heb ik de specialisatie Sport en voeding gedaan. Daarnaast ben ik gecertificeerd in Voeding en Gedrag en Intermittent Fasting waarbij ik zelf ook al enige ervaring heb vanuit de praktijk.

In 2017 ben ik in het diepe gesprongen door voor mijzelf te beginnen met mijn eigen bedrijf Food N Move. Ik heb van mijn passie rondom sporten en gezond eten mijn beroep gemaakt. Elke dag ben ik enthousiast bezig met mijn werk en probeer deze enthousiasme ook bij mijn cliënten over te brengen. September  (2018)dit jaar ga ik beginnen met de opleiding tot Personal Trainer.

 Bloggen voor Gymjunkies

Het houd ook maar niet op. Nu mag ik dus weer een nieuwe uitdaging aangaan. En deze is om elke maand te bloggen voor Gymjunkies, whooohooooo, GEWELDIG!!! . Ik ben zo blij dat ik deze Super leuke kans krijg om mijn passie en enthousiasme over sport en voeding met jullie te kunnen delen. Ik spreek jullie snel.

Liefs Naïma