Overtraind? Wat nu ?.

Alles waar "te" voor staat is vaak niet goed. Zo ook bij te veel trainen. Hoe fijn je het ook vind om te doen. Als je "te"veel sport dan kan je wellicht ook kennis maken met de negatieve gevolgen daarvan; oftewel "overtraining". Alle positieve gevolgen van trainen worden dan omgekeerd. Als je overtraind bent dan heb je het lichaam niet voldoende vermogen gegeven om zich aan te passen aan de gevraagde belasting. "Te weinig rust, hersteltijd, slaap, voeding etc" dit zijn de belangrijkste pijlers om overtraining te voorkomen en het lichaam optimaal te kunnen laten herstellen. Hiermee is er een aanzienlijke kans op een blessure. Er zijn meerdere soorten overtraining. Veel voorkomend is:

-Algehele vermoeidheid

-Afname prestatievermogen

-Niet uitgerust wakker worden

-Spierpijn en stijfheid

-Grotere kans op blessures

-Toename buikvet

-Onrustig gevoel

-Toegenomen vatbaarheid voor infecties

-Afname libido 

-Slapeloosheid (vooral in slaap komen is lastig)

-Verminderde eetlust 


Kies daarom niet voor meer trainen maar om efficiënter te trainen. --> Kortere training maar dan wel intensief is the key to succes! 


In het geval van overtraining hieronder een aantal voedingstips om beter te herstellen.


Voeding bij overtraining : = “ontstekingsremmende voeding eten”

=            Avocado eten      : Super ontstekingsremmend

=            Noten                 :  Bevat eiwit (arganine) = goed voor de wondgenezing

=            Vette vis             :  Zorgt ervoor dat je makkelijker beslissingen kan maken; zit jodium in =                                     :  Beter voor de wondgenezing.

=           Tropisch fruit       : Bevatten een suiker “Ribose”= pure energie, wordt je fit van                                                      snelle brandstof met kokos en avocado.


E-mailen
Bellen
Map
Info
Instagram
LinkedIn