Slapeloosheid, migraine, spierkrampen 

HEB JIJ LAST VAN SLAAPPROBLEMEN, SPIERKRMEN of MIGRAINE ?

Dit kan wellicht het probleem zijn. 

Momenteel horen we regelmatig wel iets over magnesium. Magnesium zou dan ook zeer goed zijn voor veel verschillende processen in ons lichaam. Goed voor de botopbouw, het functioneren van onze spieren en zenuwen etc. 

Belangrijk om te weten dat ons lichaam zelf geen magnesium aan kan maken. Daarom is het van belang dat we voldoende voeding eten waar magnesium in zit. Daarnaast kan er ook gebruikt worden gemaakt van een supplement. Maar probeer zoveel mogelijk uit de voeding te halen. Een overschot van magnesium uit de voeding komt niet of nooit voor. Vandaar dat veel mensen nog een supplement er naast gebruiken. Een magnesium te kort komt vaker voor bij mensen mede door een eenzijdig eetpatroon en/of geestelijke of lichamelijke stress. 

Magnesium is nodig voor:

·       De ontspanning van je spieren, zenuwen en bloedvaten

·       Het vrijmaken van energie uit voeding

·       Gezonde tanden en botten

·       Hogere weerstand tegen spanning en stress

·       Optimaal voor het geheugen en concentratievermogen

·       De bevordering van de gezondheid van je hart en bloedvaten

·       Stevigheid van het skelet

Symptomen van een magnesium te kort:

·       Slapeloosheid

·       Lusteloosheid

·       Spierkrampen

·       Angst

·       Migraine

·       Lichamelijke pijntjes

·       Osteoporose  

Als je denkt dat je een magnesium tekort hebt dan kan je dit op lossen door meer voeding te eten met magnesium.