.

Tips bij eetbuien

In plaats dat je bang bent voor een bepaald product of soort voeding… EET HET!!

Ik denk nu aan stroopwafels, frietjes, pizza, chocola, M&M’s, koekjes, cake, taart, donuts, chips, burgers, borrelnootjes, toetjes. 😍 
En@mijn gedachte hierbij is “Jammie, lekker !”

Maar,… wat is jouw gedachte hierbij? Ongezond, niet goed, slecht eten, vet, suiker, mag ik niet..?

Een negatieve gedachte over eten en het labelen van goed en fout kan er juist voor zorgen dat je gaat bingen.

Tijdens de gesprekken met veel vrouwen hoor ik vrij vaak dat ze een eetbui hebben gehad met bovenstaande producten. Er is nooit iemand geweest die mij vertelde dat ze in een eetbui een zak wortels leeg heeft gegeten.

Hoe dat komt ? Omdat veel (vooral) vrouwen eten in hokjes stoppen met “goed en fout”.

Deze manier van denken kan juist leiden tot bingen van deze producten.

Als jij dit ook hebt laten we dan vanaf nu iets nieuws gaan proberen.

👇👇👇

proberen.

1. Maak voor jezelf een lijstje met eten die jij in het hokje “slecht” neerzet.

2. Kies ÉÉN product uit.

3. Eet vanaf nu elke dag een paar hapjes of een kleine portie van dat product zonder dat je je calorieën vermindert. (je mag deze portie elke dag eten op jouw calorieën). TIP: vind je dit lastig , ? Combineer dan dit product met een eiwitrijk product en een vezelrijk product zodat  je er ook echt verzadigd van raakt. Bijv. Je vind M&M’s mega lekker maar hebt bang dat je het niet bij een handje kunt houden? Combineer dit dan door bijvoorbeeld M&M’ in een bakje kwark te doen met wat fruit dat vezels bevat , bijvoorbeeld blauwe bessen. Zo kan je genieten en ga je je ook meteen verzadigd voelen. Door de combinatie van eiwitten en langzame koolhydraten met vezels toe te voegen zal hè geen suikerpiek krijgen waardoor je niet het gevoel gaat krijgen dat je na een half uur weer wilt hebben. 

4. Geniet echt bewust van wat je eet en schrijf voor jezelf op hoe je je voelt tijdens het eten.
5. Hoe meer je dit product zal eten, hoe minder je hierover zal nadenken als “slecht of niet goed”

6. Juist door producten als slecht of niet goed te labelen krijgen ze meer aandacht in jouw hoofd.

7. Hoe meer aandacht je dit/deze producten geef hoe meer ze jou het gevoel van out of control zullen geven als deze in jouw buurt zijn, waardoor je zal kunnen gaan bingen.

👉Ps. Geen enkel product is “slecht”. Eten/producten stelen niet, bedriegen niet of moorden niet. Het is gewoon eten.

Welk product of eten is voor jou nu in jouw hoofd slecht ? 

Ben ik benieuwd naar. ☺️
Reageer gerust hieronder 

Heb je hier meer hulp bij nodig let me know.
 
Liefs Naïma



E-mailen
Bellen
Map
Info
Instagram
LinkedIn